Zużycie paliwa

Zapobieganie kradzieży paliwa, kontrolowanie zużycia paliwa

80%

naszych respondentów stwierdziło, że ich największe koszty wynikają z zużycia paliwa.

Kradzież paliwa stanowi poważny problem, mający na celu zmniejszenie dochodów budżetowych rządu z takich krajów, jak Polska i Wielka Brytania, od 100 do 1,3 miliardów euro (źródło).

Na szczęście menedżerowie floty mają rozwiązania, które mogą zastosować w celu zapobiegania kradzieży i kontroli zużycia paliwa:

1. Zużycie na podstawie paliwa

Najbardziej precyzyjny sposób obliczania zużycia paliwa:

  • Jak to działa: Obliczenia opierają się na całkowitym odstępie pomiędzy tankowaniem.
  • Warto wiedzieć: Nie uwzględnia istniejącego poziomu paliwa w zbiorniku w momencie tankowania i może powodować błędy, jeśli napełnianie nie jest pełne.
  • Precyzja:
  • Koszt:

Sprawdź koszty paliwa

Użyj kart paliwowych w swojej flocie

Paliwa mogą być automatycznie importowane w aplikacji monitorowania GPS od dużych dostawców paliw (OMV, Lukoil, Petrom, Rompetrol).

Nawet jeśli są używane karty paliwowe od innych dostawców, mogą być łatwo importowane ręcznie.

W ten sposób będziesz miał lepszą kontrolę nad kosztami i możesz powiązać aktywność pojazdów z paliwami.

Monitorowanie paliwa

Kontroluj pozycję pojazdu w chwili tankowania

W chwili tankowania możesz sprawdzić pozycję pojazdu, dzięki czemu wiesz, że karta paliwowa byłą używana do właściwego samochodu.

Porównaj rzeczywistą konsumpcję w oparciu o paliwo ze średnim zużyciem

Średnie zużycie to średnie zużycie paliwa i stała konsumpcja zapisana w książce technicznej pojazdu.

Średnie zużycie to szacowane zużycie pojazdu przez producenta. Rzeczywista konsumpcja jest porównywana ze średnim zużyciem pojazdu. Różnice są ukazane jako odchylenia:

Niektóre odchylenia są plusem: rzeczywiste zużycie było bardziej wydajne niż średnia;

Inne odchylenia mogą być minusem: faktyczna konsumpcja była wyższa niż ustalona według standardów fabryki.

Możesz przeanalizować, czy wystąpią duże odchylenia, które mogłyby być uznane za możliwe kradzieże. Dokładność danych jest niezwykle dokładna w analizie porównawczej, ponieważ rzeczywiste tankowania są związane z pojazdem.

2. Zarządzanie paliwem przy użyciu
cyfrowego czujnika poziomu paliwa

Złożona grafika pokazuje różnice w poziomie paliwa:

  • Jak to działa: Mierzy poziom paliwa i jest zainstalowany wewnątrz zbiornika.
  • Warto wiedzieć: Większość cyfrowych czujników poziomu paliwa ma system ostrzegawczy, wysyłając powiadomienie, gdy w zbiorniku wystąpią ostre odchylenia.
  • Precyzja:
  • Koszt:

Dla tych, którzy zdecydują się na pomiar zużycia poprzez wdrożenie rozwiązania czujników poziomu, dostępne są raporty, które dostarczają graficznych i tabelarycznych informacji dotyczących odchyleń od zbiornika.

Duże różnice w poziomie paliwa mogą wynikać z drżenia ruchu pojazdu, od położenia pojazdu na stoku lub z możliwych wycieków paliwa ze zbiornika.

Mogą być związane z ostrymi wzrostami lub spadkami. Mogą wystąpić gwałtowne spadki spowodowane bezpośrednimi ekstrakcjami paliwa (kradzieże).

Ciężkie wzrosty są zwykle związane z napędzaniem. Można zaobserwować, gdy wystąpi ostry wzrost i spadek poziomu paliwa, dzięki czemu można śledzić możliwe oparzenia lub kradzieże.

3. Zmierz zużycie paliwa przy użyciu FMS

Szybkie połączenie z zużyciem paliwa:

  • Jak to działa: Monitoruje całkowite zużycie paliwa i poziom paliwa z komputera pokładowego pojazdu.
  • Warto wiedzieć: Nie wymaga wiercenia zbiornika, aby łatwo i szybko podłączyć.
  • Precyzja:
  • Koszt:

Jednym z najbardziej popularnych rozwiązań w celu uzyskania stosunkowo dokładnego zużycia jest czytanie komputera pokładowego pojazdu. Opcja ta oznacza połączenie z hubem danych pojazdu, nazywanym technologicznie CAN-BUS.

Pomimo tego, że w przypadku większości samochodów ciężarowych z ostatniej produkcji (po 2006 r.), Nasz zespół telematyczny może być podłączony bezpośrednio do standardowego interfejsu FMS dla większości pojazdów poniżej 3,5 t. wymagany jest dodatkowy moduł (VDI), który umożliwia odczyt danych związanych z paliwem.

To rozwiązanie czytania zużycia paliwa bezpośrednio z komputera pokładowego jest tak popularne z następujących powodów:

  • Z komputera pokładowego możemy uzyskać dodatkowe informacje (np. Poziom paliwa, częstotliwość na pokładzie, obroty silnika, dane z tachografu itp.);
  • Instalacja jest bez wysiłku łączy się z dwoma przewodami, nie wymaga wiercenia w zbiornikach ani instalowania innych dodatkowych czujników;
  • Nie jest narażony na sabotażowe zamiary kierowców.

4. Zużycie w oparciu o średnią wartość zużycia pojazdu

Główna podstawowa metoda szacowania konsumpcji:

  • Jak to działa: Każdy pojazd ma średnie szacunkowe zużycie w książce technicznej pojazdu. Średnie zużycie pomnożone jest przez całkowitą odległość pojazdu.
  • Warto wiedzieć: Ta ocena nie jest dokładną metodą obliczeniową.
  • Precyzja:
  • Koszt: DARMOWY

Ten rodzaj zużycia ma tę zaletę, że można uzyskać orientacyjną datę dotyczącą wydajności floty pod względem poziomu zużycia, bez inwestycji finansowych. Średnie zużycie paliwa i przeciętne zużycie stacjonarne to informacje zawarte w karcie technicznej pojazdów.

Po wprowadzeniu aplikacja SafeFleet Portal oblicza zużycie na podstawie odległości wykonywanych przez pojazdy.

Ta metoda jest idealna dla menedżerów dysponujących ograniczonym budżetem floty, którzy chcą mieć ogólny obraz całkowitej konsumpcji.

Klienci SafeFleet

Alta
Beckman Couler
Mikiera
PGMB
Stalko
T2B
Trans Poludnie
Witmas
Telekom

Oszczędność paliwa jest główną zaletą wdrążenia rozwiązań do monitorowania GPS. Tą informację potwierdza 61.27% ankietowanych badaczy SafeFleet.

Możesz zaoszczędzić aż 15 % na kosztach paliwa

Zapytaj o ofertę

Jeden z naszych przedstawicieli skontaktuje się z Tobą w ciągu jednego dnia roboczego.

Privacy Preference Center

Wymagane

Sookie sesji

Marketing

SnapABugChatWindow

Analytics

_ga, _gat, _gid, _hjIncludedInSample

Other